Medialiiketoiminta

Viestintäkonsernin medialiiketoimintaan kuuluvat Karjalaista kustantava Sanomalehti Karjalainen Oy, kuutta paikallislehteä (Outokummun SeutuPielisjokiseutuPogostan SanomatYlä-KarjalaLieksan Lehti ja Parikkalan-Rautjärven Sanomat) kustantava yhtiö Pohjois-Karjalan Paikallislehdet Oy sekä Karjalan Heili -kaupunkilehteä kustantava Karelia Viestintä Oy.

Toimialaa täydentää Radio Rex -radiokanava, joka on osa Sanomalehti Karjalainen Oy:tä.

Vuonna 1874 perustettu Karjalainen on maan kolmanneksi vanhin suomenkielinen sanomalehti. Karjalaisen painettua lehteä ja digitaalista näköislehteä lukee päivittäin 83 000 lukijaa. Karjalaisen kokonaistavoittavuusluku eli lehden keskimääräisen numeron lukijamäärä lisättynä keskimääräisen viikon aikana lehden eri digitaalisia versioita käyttäneiden nettomäärällä on 170 000 lukijaa. Kokonaistavoittavuudella mitattuna Karjalainen on Suomen 11:nneksi suurin 7-päiväinen sanomalehti. (KMT 2020) Vähintään kerran viikossa painettua lehteä tai Karjalaisen verkkopalveluita lukee jo 200 000 eri ihmistä.

Medialiiketoiminnan johtajana toimii Pasi Koivumaa.