Medialiiketoiminta

Viestintäkonsernin medialiiketoimintaan kuuluvat maakuntamedia Karjalaista kustantava Sanomalehti Karjalainen Oy, kuutta paikallismediaa (Outokummun SeutuPielisjokiseutuPogostan SanomatYlä-KarjalaLieksan Lehti ja Parikkalan-Rautjärven Sanomat) kustantava PunaMusta Paikallismediat Oy sekä kaupunkimedia Karjalan Heiliä kustantava Karelia Viestintä Oy. Toimialaa täydentää Radio Rex -radiokanava, joka on osa Sanomalehti Karjalainen Oy:tä. Medialiiketoiminnan kulmakiviä ovat laadukas, luotettava journalismi sekä paikallisuus: uutiset maailman ja oman alueen asioista, paikalliset ihmiset ja heidän tarinansa sekä vahva länsäolo digitalisoituvassa mediassa.

Konsernin suurin media on vuonna 1874 perustettu Karjalainen, joka on Suomen kolmanneksi vanhin suomenkielinen sanomalehti. Karjalaisen painettua lehteä ja digitaalista näköislehteä lukee päivittäin 77 000 lukijaa. Karjalaisen kokonaistavoittavuusluku 160 000 lukijaa. Kokonaistavoittavuus tarkoittaa lehden keskimääräisen numeron lukijamäärää lisättynä keskimääräisen viikon aikana lehden eri digitaalisia versioita käyttäneiden nettomäärällä.  Kokonaistavoittavuudella mitattuna Karjalainen on Suomen yhdenneksitoista suurin seitsemänpäiväinen sanomalehti. Vähintään kerran viikossa painettua lehteä tai Karjalaisen verkkopalveluita lukee jo 183 000 eri ihmistä (KMT 2021). Medialiiketoiminnan johtajana toimii Pasi Koivumaa.