Medialiiketoiminta

Viestintäkonsernin medialiiketoimintaan kuuluvat maakuntamedia Karjalaista kustantava Sanomalehti Karjalainen Oy, kuutta paikallismediaa (Outokummun SeutuPielisjokiseutuPogostan SanomatYlä-KarjalaLieksan Lehti ja Parikkalan-Rautjärven Sanomat) kustantava PunaMusta Paikallismediat Oy sekä kaupunkimedia Karjalan Heiliä kustantava Karelia Viestintä Oy. Toimialaa täydentää Karjalainen Syke -radiokanava, joka on osa Sanomalehti Karjalainen Oy:tä. Medialiiketoiminnan kulmakiviä ovat laadukas, luotettava journalismi sekä paikallisuus: uutiset maailman ja oman alueen asioista, paikalliset ihmiset ja heidän tarinansa sekä vahva länsäolo digitalisoituvassa mediassa.

Konsernin suurin media on vuonna 1874 perustettu Karjalainen, joka on Suomen kolmanneksi vanhin suomenkielinen sanomalehti. Karjalaisen painettua lehteä ja digitaalista näköislehteä lukee päivittäin 72 000 lukijaa. Karjalaisen kokonaistavoittavuusluku (Kansallinen mediatutkimus KMT, Media Audit Finland Oy, Kantar TNS Oy) 153 000 lukijaa. Kokonaistavoittavuus tarkoittaa lehden keskimääräisen keskimääräisen painetun numeron lukijamäärää lisättynä keskimääräisen viikon aikana lehden eri digitaalisia versioita lukeneiden nettomäärällä.  Medialiiketoiminnan johtajana toimii Pasi Koivumaa.