Täydennystiedote: PunaMusta Oy on ostanut I-print Oy:n painoliiketoiminnan

PUNAMUSTA MEDIA OYJ SISÄPIIRITIETO 29.12.2023 KLO 12.30

PunaMusta Media Oyj täydentää 29.12.2023 klo 10.30 julkaistua sisäpiiritiedotetta I-print Oy:n siirtyvän painoliiketoiminnan taloudellisten tietojen vertailutietojen osalta.

Alla täydennetty tiedote kokonaisuudessaan.

PUNAMUSTA MEDIA OYJ SISÄPIIRITIETO 29.12.2023 KLO 10.30

SISÄPIIRITIETO: PUNAMUSTA OY ON OSTANUT I-PRINT OY:N PAINOLIIKETOIMINNAN

PunaMusta Media Oyj:n tytäryhtiö PunaMusta Oy on ostanut seinäjokelaisen Ilkka-konserniin kuuluvan kokonaisvaltaisiin painopalveluihin erikoistuneen I-print Oy:n liiketoiminnan. Liiketoimintakaupan kauppahinta on noin 0,5 miljoonaa euroa. Kauppahinta on rahoitettu vieraan pääoman ehtoisella rahoituksella. Liiketoiminta siirtyy PunaMustalle 1.1.2024 alkaen.

I-print Oy:n painoliiketoiminnan liikevaihto vuonna 2022 oli noin 3,7 miljoonaa euroa (2,7 miljoonaa euroa vuonna 2021), ja liiketulos oli -0,3 miljoonaa euroa (-0,2 miljoonaa euroa vuonna 2021). Liiketoimintakaupassa siirtyvät varat ovat noin 0,4 miljoonaa euroa. Kaupassa ei siirry olennaisia velkoja. Liiketoiminta työllisti vuonna 2023 keskimäärin 24 henkilöä, jotka siirtyvät PunaMusta Oy:n palvelukseen.

Liiketoimintakauppa vahvistaa PunaMusta Media -konsernin painoliiketoiminnan markkinajohtajuusstrategiaa. Kauppa tarjoaa myös I-printin asiakkaille entistä vahvemman kasvun tuen konsernin kattavien ja kokonaisvaltaisten palvelujen avulla.

Liiketoimintakaupalla ei arvioida olevan olennaista vaikutusta konsernin vuoden 2024 liikevaihtoon ja tulokseen.

Joensuussa 29. joulukuuta 2023

PUNAMUSTA MEDIA OYJ

Arttu Sallinen

LISÄTIETOJA:
Toimitusjohtaja Arttu Sallinen p. 050 412 3658

PunaMusta Media Oyj
Kosti Aaltosen tie 9, 80140 Joensuu
Sijoittaja-yhteydet ir@punamustamedia.fi
www.punamustamedia.fi

TIEDOTTEEN JAKELU
keskeiset tiedotusvälineet
www.punamustamedia.fi

PunaMusta Media Oyj on kotimainen media-, näkyvyys-, paino- ja digitaalisen liiketoiminnan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 780 eri alojen osaajaa. Konsernin painoliiketoiminnan yhtiö PunaMusta palvelee asiakkaitaan muun muassa aikakaus- ja sanomalehtien, mainospainotuotteiden ja viestinnän materiaalien painamisessa sekä niiden suunnittelussa. Näkyvyysliiketoiminnan yhtiöt PunaMusta Coloro ja PunaMusta Profilight ovat kumppanisi tapahtuma- ja suurkuvaratkaisuissa. Digitaalisen liiketoiminnan yhtiöt Gredi, RockOn ja Exove tarjoavat brändin- ja tuotetiedon hallinnan ratkaisut ja digitaalisen näkyvyyden palvelut. Yhtiön medialiiketoiminta koostuu maakuntamedia Karjalaisesta, kuudesta paikallismediasta, kaupunkilehdestä sekä radiokanavasta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto oli vuonna 2022 133,5 miljoonaa euroa. Konserni on sitoutunut tieteeseen perustuvien ilmastotavoitteiden (SBT) asettamiseen.